«Մինչ այժմ Երև­ա­նի հետ կապ­ված լու­ծում­նե­րը եղել են իրա­վի­ճա­կա­յին»

Առավոտյան և երեկոյան ժամերին Երևանը, հատկապես մայրաքաղաքի կենտրոնը կոլապսի մեջ է հայտնվում: Դեռևս տարիներ առաջ դպրոցներն ու բուհերը փոփոխություններ կատարեցին իրենց ժամային գրաֆիկներում, առաջարկվեց նաև սկսել քաղաքի կենտրոնի ապակենտրոնացումը, այսինքն՝ բուհերի, պետական հիմնարկների տեղափոխում քաղաքի տարբեր հատվածներ, ինչն, իհարկե, ժամանակատար և ծախսատար գործընթաց է:

Ի վերջո, տարբերակներից ո՞րը կթեթևացնի երթևեկության վիճակը, որքանո՞վ է իրատեսական և հնարավոր տարբեր հիմնարկների տեղափոխումը քաղաքի կենտրոնից:

Կառավարման փորձագետ Սերոբ Անտինյանը նշում է՝ կառավարման տեսանկյունից մեծ քաղաքների և հատկապես մայրաքաղաքների կառավարումը շատ մեծ խնդիր է, որը հայեցակարգային մոտեցում և համակարգային լուծումներ է պահանջում:

«Մեկ միասնական հայեցակարգի մեջ պետք է լուծվեն քաղաքաշինական, կոմունիկացիոն ենթակառուցվածքների, պետական, կրթական, մշակութային հաստատությունների տեղակայման և գործունեության խնդիրները: 

Պետք է փաստենք, որ մինչ այժմ Երևանի հետ կապված լուծումները եղել են իրավիճակային, ինչը չի լուծել քաղաքային կյանքի հարմարավետության և հատկապես՝ տրանսպորտային բեռնաթափման կարևորագույն խնդիրը:

Տեսեք՝ ժամանակին դպրոցները և բուհերը ժամային փոփոխություններ կատարեցին, բայց, միևնույն է, նրանք շարունակում են գտնվել ու գործել Երևանում:

Այսօր մեր բուհական համակարգում կա մոտավորապես 40 000 ուսանող՝ մասնավոր բուհերը ներառյալ: Ուսանողներից շատերը դասի են գալիս նաև մարզերից: Սա մեծ խնդիր է Երևանի համար»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Անտինյանը:

Փորձագետը նշում է՝ մեր մայրաքաղաքն առանձնահատկություն ունի. այստեղ կենտրոնացված է երկրի տնտեսության շուրջ 70 և ֆինանսների 80 տոկոսը, այսինքն՝ այստեղ մեծ քաղաքին բնորոշ կյանքն է՝ որպես ֆինանսատնտեսական կենտրոն, նաև՝ որպես մայրաքաղաք:

«Երևանում են գտնվում նախարարությունները, պետական տարբեր կառույցները, մեր կրթական-մշակութային օջախները, դեսպանատների մեծ մասը: Ակնհայտ է, որ Երևանի բեռնաթափումը համալիր ծրագիր պետք է լինի՝ երկրի տարածքային համաչափ զարգացման համատեքստում: Մեր մայրաքաղաքը որպես բնակավայր խիստ անհարմարավետ է:

Չկան համապատասխան բակային տարածքներ, հանգստի, ժամանցի գոտիներ, քաղաքը, հատկապես փոքր կենտրոնը էլիտարախեղդ է արվել տարբեր շենքերով ու շինություններով»,-ասում է Անտինյանը:

Բոլորիս հուզող տրանսպորտային խնդրին անդրադառնալիս կառավարման փորձագետը միջազգային փորձն է օրինակ բերում: «Մեծ քաղաքներում տրանսպորտային բեռնաթափման խնդիրը լուծվում է արդյունավետ հանրային տրանսպորտ ներդնելու միջոցով, այդ թվում՝ նաև ստորգետնյա տրանսպորտի:

Շատ խիստ է դրված այդ քաղաքներում, հատկապես կենտրոններում ավտոկայանման հարցը: Գրեթե բոլոր մեծ կայանատեղիները ստորգետնյա են, և կենտրոնում երթևեկելի մասերին հարակից տարածքներում զերծ են մնում ավտոկայանումներից: 

Շատ լավ է գործում տրանսպորտային ցանցը, որից մարդիկ օգտվում են, և ավելի արագ ու արդյունավետ հասնում աշխատանքի կամ ուսման վայր:

Մեկ այլ խնդիր է հեծանվային տրանսպորտը, որը եվրոպական քաղաքներում բավականին զարգացած է: Այն և՛ էկոլոգիապես մաքուր է, և՛ անցանելիության առումով բավականին ճկուն է:

Ուրախացանք, երբ Երևանի կենտրոնում բացվեց մի քանի հարյուր մետրանոց հեծանվուղի:

Բայց հեծանվուղին թանգարան չէ, որ դրա բացմամբ ուրախանանք: Այն պետք է լինի քաղաքային կոմունիկացիոն համակարգի մի մաս՝ ներդաշնակված քաղաքային լանդշաֆտի և ենթակառուցվածքների հետ:

Բացի դա, մեր հասարակության մեջ մի «մշակույթ» կա, որ ցանկացած մարդ իր մեքենայով պետք է գնա դասի կամ աշխատանքի: 

Բայց մարդիկ աստիճանաբար պետք է հասկանան, որ առաջնային պետք է լինի հարմարավետությունը, արագ և անվտանգ տեղ հասնելը»,-ասում է Անտինյանը:

Ի դեպ, կառավարման փորձագետը նախարարությունների, պետական այլ հիմնարկների տեղափոխումը մարզեր իրատեսական է համարում, եթե այն դիտարկվի համալիր մոտեցման մեջ: «Նախարարությունների տեղափոխման հարցը վաղուց է քննարկվում:

Սա իրատեսական ծրագիր է, բայց միայն մեխանիկական տեղափոխում չի ենթադրում: Անհրաժեշտ է ստեղծել համապատասխան հեռավար կառավարման ֆունկցիոնալ և տեղեկատվական համակարգեր: Այն գործառույթները, որոնք հնարավոր է իրականացնել էլեկտրոնային փաստաթղթաշրջանառության միջոցով, միանշանակ կշահեն:

Բայց այն գործառույթները, որոնք կապված են մարդկանց հետ անմիջական շփման, նրանց ներկայության հետ, օրինակ՝ ընդունելություններ, փաստաթղթերի առձեռն տրամադրում և այլն, էապես կդժվարանան:

Այս առումով շատ ավելի հեշտ է բուհական համակարգի դուրսբերումը մայրաքաղաքից: Կրթական գործընթացները յուրաքանչյուր առանձին վերցրած բուհի պարագայում կարող են կենտրոնացված լինել մեկ տեղում և ուղղակի առնչություն չունենալ մայրաքաղաքի այլ գործառույթների հետ:

լ մայրաքաղաքի այլ գործառույթների հետ: Զարգացած եվրոպական երկրներում կամ ԱՄՆ-ում կրթական հաստատությունները մեծ քաղաքներ են, համալսարանների շուրջն անհրաժեշտաբար ստեղծվում են տարբեր ենթակառուցվածքներ:

Սա արդյունավետ և գործուն մեխանիզմ է, որի շուրջ կարելի է մտածել և իրագործել»,-եզրափակում է Սերոբ Անտինյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Երեւանյան բնակարաններից մեկում դի է հայտնաբերվել Տավուշի մարզում Porsche-ն մի քանի պտույտ գլորվելով ընկել է ձորակը. 1 հոգի տեղում մահացել է (ֆոտո) Հայաստանի հավաքականը պարտվեց Ֆինլանդիայում Վարչապետ Փաշինյանի անունից ի պատիվ Վրաստանի վարչապետի տրվել է պաշտոնական ընթրիք Բոլոր հարցերը լուծվելու են եղբայրական հարաբերությունների հիմքի վրա. Գարեգին Բ–ն ընդունել է Վրաստանի վարչապետին Հայաստանյան ՍԴՀԿ-ն նոր վարչություն ունի Գրիգորի Հայրապետովն ազատվել է ԱԱԾ պետական պահպանության ծառայության պետի պաշտոնից ՀՀ պաշտպանության նախարարը հետևել է խաղաղապահների վարժանքներին (ֆոտո) Վրաստանի վարչապետը հարգանքի տուրք է մատուցել Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակին (ֆոտո) Դոլարի փոխարժեքն աճել է. եվրոն էժանացել է «Գ.Ծառուկյան» հիմնադրամը հերթական խոշորածավալ սոցիալական ակցիան է իրականացրել Արմավիրի մարզում Հմայակի գինը՝ զրո «Գ.Ծառուկյան» հիմնադրամի և «Մուլտի գրուպի» հովանու ներքո կայացավ Աշոտ Ղազարյանի հոբելյանական համերգը Գիտեմ, որ անասելի զզվանք է հարուցում այս դեմքը, բայց, ինչ արած, ստիպված եմ մի քանի տող ձոնել այս թերմածքին... Գ.Ծառուկյանի մասնակցությամբ բացվեց «Մուլտի Գոլդ» ոսկերչական կենտրոնը
Ամենաընթերցված
Հմայակի գինը՝ զրո «Ամենաշատը ու անկեղծը գնահատում եմ Անդրանիկ Քոչարյ... Հոկտեմբերի 2-ը ՀՀ նորագույն պատմության մեջ կմնա որ... Բացահայտ քաղաքական հետապնդման հրաման տվողները պատժ... Հայաստանը տուն է եզդի ժողովրդի համար. Արարատ Միրզո... Մարիամ Փաշինյանը Gucci-ի մոդել Արմինեի մասին գրառո... Նման դեպքերը պետք է բացառվեն ու խստորեն պատժվեն. Բ... Երեսպաշտությունը դառնում է ձեր իշխանության երկրորդ... «Եկել եմ զորավարժությունների ընթացքին հետեւելու». ... Վաղը կարճատեւ անձրևներով օդը մաքրում ենք, և կրկին ... Ի պատասխան Երևանի ավագանու նախկին անդամ, «Այլընտրա... «Ռիվալ»-ի հերթական էջանագին պրովոկացիան «Միակ արժեքը, որի մասին դուք կարող եք խոսել, փողն ... Սեպտեմբերի 21-ին հազարավոր երեւանցիներ առաջին անգա... Արդարադատության նախարարություն ուղարկեցինք Քրեական... «Վերադառնալու որևիցե շանս չկա». Արմեն Գրգորյանը` Ս... Նիկոլ Փաշինյանը հասել է Լոս-Անջելես Գյումրիից թռանք Լոս Անջելես. Նիկոլ Փաշինյան Պետք է վե՛ր կանգնել անձնական ճղճիմ շահերից, որոնք ... Շնորհավոր Ձեր տոնը, Անկախության Ազատամարտիկնե՛ր․ Փ...
website by Sargssyan